Projekt edukacyjny w klasie III - Rzecz o czarnej dziurze w finansach
Projekt edukacyjny w klasie III
Ostatnia podróż z Grosikiem wydała się niebezpieczną... W jej trakcie uczniowie obawiali się, czy nie zostaną zassani w Kosmosie do „czarnej dziury”. Okazało się ostatecznie, że to tylko „czarna dziura”, ale… w finansach. Czy jest ona bezpieczna? Odpowiedzieliśmy sobie na to pytanie w trakcie zajęć. Na początek zastanowiliśmy się nad problemem niewłaściwego gospodarowania pieniędzmi. Uczniowie wyjaśniali związki frazeologiczne typu „pójść z torbami”, „pieniądze przeciekają prze palce”, czy „mieć dziurawą kieszeń”. Następnie w „Dzienniku podróży” rozwiązali krzyżówkę poznając tytuł wiersza - „Czarna dziura”. Po jego prezentacji rozpoczęła się dyskusja na temat: „W jaki sposób tracimy pieniądze?, "Co sprawia, że ich nie mamy?” Dzieci wymieniały różne możliwości i każdą z nich zapisywały na karteczkach tworząc „czarną dziurę” w finansach.
W wyśmienity nastrój wprowadziła uczniów zabawa muzyczno – ruchowa „Czarna dziura”. Po skończonej zabawie dzieci zastanawiały się jakich rad udzielić Grosikowi, aby uniknąć „czarnej dziury” w finansach. Padały różne propozycje i je również uczniowie zapisywali na karteczkach - łatkach. Dzięki wspaniałym radom „czarna dziura” została zaklejona i zniknęła. Ostatecznie po dyskusji okazało się, że jest niebyt groźna pod warunkiem, że odpowiednio będziemy zarządzać swoimi finansami. Podsumowując zajęcia uczniowie wypowiadali się na temat jak oszczędzać, co możemy oszczędzać i jak nie doprowadzić do deficytu finansów. Na zakończenie zajęć dzieci przykleiły do Parasola Bezpieczeństwa naklejkę „Ubezpieczamy się przed skutkami nieszczęśliwych zdarzeń” i pozostawiły Grosikowy ślad.
M. Szczybyło