Program edukacyjny w klasie II - "Grosikowa Majówka"
Dzisiaj z piosenką na ustach wyruszyliśmy z Grosikiem na majówkę. Przed podróżą uczniowie przy pomocy metody „promyczkowego uszeregowania” przypomnieli jaką rolę pełnią pieniądze w życiu rodziny. Następnie po przeczytaniu listu oraz rozwiązaniu wykreślanki ustaliliśmy cel wyprawy. Korzystając ze Słownika Języka Polskiego dzieci wyjaśniły znaczenie wyrazu „majówka” oraz podały jego synonimy. Z kolei wykorzystując technikę „Gwiazda pytań” dzieci zapisując odpowiedzi wypracowały w grupach plan majówki.
W toku prezentacji swoich planów dzieci zwróciły uwagę na bezpieczeństwo podczas majówki i wypracowały jego zasady. W trakcie rozmowy o majówce wyłonił się problem powstających śmieci. Uczniowie stwierdzili, że śmieci należy zabierać ze sobą bądź posegregować wrzucając do odpowiednich pojemników. Następnie ćwiczyli umiejętność segregacji odpadów rozwiązując zadania w Dzienniku podróży. Na podsumowanie zajęć dzieci wypowiadały się na temat Grosikowej majówki oraz rozwiązywały zadania matematyczne z nią związane. Na koniec otrzymały naklejki z napisem „Porozmawiaj ze mną o tym, jakie mamy korzyści z oszczędzania środowiska” z prośbą porozmawiania z rodzicami o tym problemie. Na następnych zajęciach będziemy kontynuować naszą majówkę z Grosikiem. Zapraszamy!
Tekst: M. Szczybyło